ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΧΑΛΚΙΔΑΣ: Τραγελαφική η εικόνα της τηλεκπαίδευσης με τον ανύπαρκτο σχεδιασμό του Υπουργείου Παιδείας

ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΧΑΛΚΙΔΑΣ: Τραγελαφική η εικόνα της τηλεκπαίδευσης με τον ανύπαρκτο σχεδιασμό του Υπουργείου Παιδείας
21 Νοεμβρίου 2020, 08:55
A+ A-
Καυστική ανακοίνωση από τον Σύλλογο Δασκάλων και Νηπιαγωγών Χαλκίδας.  

Καυστική ανακοίνωση κατά του Υπουργείου Παιδείας εξέδωσε ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Χαλκίδας, μετά τα σοβαρά προβλήματα που ανέκυψαν κατά την πρώτη ημέρα τηλεκπαίδευσης των μαθητών Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων.

Όπως τονίζει ο σύλλογος, επρόκειτο για: «Μια τραγελαφική εικόνα, μια εικόνα που προσβάλει την τεράστια προσπάθεια των εκπαιδευτικών να επικοινωνήσουν με τους μαθητές τους και να συνεχίσουν την εκπαιδευτική διαδικασία μέσα από την πλατφόρμα της webex.»

Ο Σύλλογος εδώ και καιρό είχε επισημάνει τα μεγάλα και σοβαρά προβλήματα που αφορούσαν στο σύστημα και στην πλατφόρμα που επιλέχτηκαν από το υπουργείο και υπογραμμίζει:

« Ο ανύπαρκτος σχεδιασμός του Υπουργείου Παιδείας για το ενδεχόμενο αναστολής λειτουργίας των σχολείων και την υλοποίηση της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης δείχνει ότι η πολιτική του ηγεσία δεν έχει γνώση της εκπαιδευτικής πραγματικότητας, των αναγκών και των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών των μικρών, ιδιαίτερα, παιδιών.»

Το Δ.Σ. του Συλλόγου ζητάει από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει σε:

  • εξασφάλιση, με ευθύνη και δαπάνη του κράτους, του αναγκαίου τεχνολογικού εξοπλισμού (laptop ή tablet) για τους μαθητές και εκπαιδευτικούς, μέριμνα για δωρεάν και γρήγορη σύνδεση στο διαδίκτυο για όλους, αναβάθμιση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου ώστε να καλύπτει τις ανάγκες των Δημόσιων Σχολείων.
  •   αναπροσαρμογή της ύλης για όλες τις τάξεις αφού η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν καλύπτει ολοκληρωμένα την γνωστική διαδικασία (ιδιαίτερα αν, τελικά, υπάρξουν μαθητές που δε θα συμμετέχουν).
  •  δυνατότητα διαχείρισης της εκπαιδευτικής διαδικασίας από τους Συλλόγους Διδασκόντων στο πλαίσιο της παιδαγωγικής ελευθερίας, ως προς το πρόγραμμα και την αξιοποίηση των μεθόδων εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (επιλογή πλατφόρμας, μέσων επικοινωνίας, μεθόδων διδασκαλίας κλπ.) όταν δεν εξασφαλίζεται η ισότιμη πρόσβαση όλων των μαθητών στη σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία.
  •  διασφάλιση για τη μη καταγραφή απουσιών για τους μαθητές που αποδεδειγμένα δεν έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης στις διαδικτυακές τάξεις.

Επιστροφή