Μεγάλα κέρδη για τα super market παρά την κρίση

Ανόδο σε πωλήσεις και κέρδη σημειώνουν οι μεγαλύτερες αλυσίδες super market της χώρας ξεπερνώντας τη σκόπελο της οικονομικής κρίσης.

Αν και η αγορά έχει "κάτσει" σε όλους τους κλάδους, η συνεχιζόμενη κερδοφορία των super market οφείλεται κατά κύριο λόγο σε δύο παράγοντες. Πρώτον, οι τιμές τραβάνε την ανιούσα παρά τα όσα ευαγγελίζεται το Υπουργείο Ανάπτυξης και δεύτερον η κατάρρευση του κολοσσού που λεγόταν ΑΤΛΑΝΤΙΚ απελευθέρωσε για τους ανταγωνιστές ένα σημαντικό μερίδιο της αγοράς.

Τα αποτελέσματα που ανακοίνωσε η εταιρία Nielsen για το έτος 2010 είναι ενδεικτικά:

ΑΒ-ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ: 1,574 δις ευρώ οι πωλήσεις με άνοδο 6,85% σε σχέση με το 2009 και αύξηση της κερδοφορίας κατά 5% (54,762 εκατ. ευρώ).

ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ: Αύξηση πωλήσεων κατά 3,3% (1,2 δις ευρώ περίπου) και θεαματική αύξηση κερδών (36%!) στα 30,6 εκατ. ευρώ.

ΒΕΡΟΠΟΥΛΟΣ: Τζίρος στα 743,1 εκατ. ευρώ βελτιωμένος σε σχέση με το 2009 κατά 1,82% και άνοδο στα κέρδη κατά 5,44% στα 2,015 εκατ. ευρώ.

ΜΕΤΡΟ: Ο κύκλος εργασιών της εταιρίας ανήλθε στα 676,6 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας ετήσια άνοδο 1,28%, ενώ τα κέρδη άγγιξαν τα 16,9 εκατ. ευρώ σε σχέση με τα 15,1 εκατ. ευρώ του 2009.

ΜΑΣΟΥΤΗΣ: Σε διαρκώς ανοδική πορεία βρίσκεται ο όμιλος της Βορείου Ελλάδας που σιγά-σιγά εξαπλώνεται και στην υπόλοιπη χώρα. Τα έσοδά του αυξήθηκαν κατά 5,4% μέσα στο 2010, καθώς ο κύκλος εργασιών έφτασε τα 634,6 εκατ. ευρώ από τα 602,1 εκατ. ευρώ του 2009.

Αρνητικό πρόσημο κατέγραψε μόνο η εταιρία Carrefour Μαρινόπουλος. Η εταιρία πληρώνει την κακή πορεία των DIA και κατέγραψε μείωση εσόδων κατά 3,05% το 2010 στα 1,875 δις ευρώ σε σχέση με τα 1,934 δις ευρώ του 2009.