ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ: Ο ιμάντας χρονισμού, πώς τον ελέγχω και τα ...ύποπτα συμπτώματα!

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ: Ο ιμάντας χρονισμού, πώς τον ελέγχω και τα ...ύποπτα συμπτώματα!
14 Σεπτεμβρίου 2024, 11:25
A+ A-
Ο Θανάσης Μπέκος μας δίνει υπεύθυνη ενημέρωση.

Ενα από τα πιο χρήσιμα εξαρτήματα του αυτοκινήτου μας είναι ο ιμάντας χρονισμού και απευθυνθήκαμε στον ιδιοκτήτη συνεργείου Θανάση Μπέκου για να μας πει όλα όσα πρέπει να ξέρουμε σχετικά.

Ο ιμάντας χρονισμού, λοιπόν, είναι ένας ελαστικός ιμάντας με σκληρά δόντια, που συμπλέκονται με τους οδοντωτούς τροχούς του στροφαλοφόρου άξονα και τους εκκεντροφόρους και συγχρονίζει την κίνησή τους. 

Σε ορισμένα οχήματα, ενδέχεται να δίνει κίνηση και στις τροχαλίες που λειτουργούν την αντλία λαδιού αυτοκίνητου, την αντλία νερού, την αντλία ψεκασμού ή και άλλους μηχανισμούς.

Ο κύριος Μπέκος μας είπε σχετικά: "Πρέπει να ελέγχουμε τον ιμάντα χρονισμού γιατί, όπως κάθε φυσική φθορά του αυτοκινήτου, έτσι φθείρεται και αυτός. Με βάση τα χιλιόμετρα, η αλλαγή του πρέπει να γίνεται στα 100.000 με 180.000 χιλιόμετρα ή στα 3 με 5 χρόνια ανάλογα με την μάρκα του αυτοκινήτου".

Ωστόσο, ο έλεγχος πρέπει να ξεκινάει νωρίτερα, αφού η χρήση του οχήματος από άνθρωπο σε άνθρωπο αλλάζει. "Τα συμπτώματα που θα πρέπει να μας ανησυχούν είναι η μείωση της ισχύος του κινητήρα, δυσκολίες στο να πάρει μπροστά το όχημα, θόρυβος από τον ιμάντα χρονισμού. Αν ο ιμάντας φθαρεί, χάνει την ελαστικότητά του και αρχίζει να ακούγεται κατά τη λειτουργία του".

Επισκεφθείτε το συνεργείο του Θανάση Μπέκου (δείτε εδώ πληροφοριακά στοιχεία) για να έχετε ολοκληρώμενο service στο αυτοκίνητό σας.

Επιστροφή